hoe werkt het?
Maatwerk
PrintProjecten
beheer je op het PrintDataPlatform
Printmanagers gebruiken het PrintDataPlatform om overzicht te houden over printprojecten en gemakkelijker met aangesloten producenten samen te werken.
Centraal beheer van offerteaanvragen, aanbiedingen en opdrachten.
Uitwisseling van kennis over papier en productiemogelijkheden.
Printmanagement dashboard
Als printmanager start, beheer en plan je al je printprojecten met je eigen dashboard.
Selecteer je preferred suppliers
Na je aanmelding start je met het eenmalig selecteren of aanmaken van jouw preferred suppliers. Dat doe je helemaal rechts, bij status wijzigen. Je kunt je selectie preferred suppliers later weer aanpassen.
1. Start een printproject
Vanaf je dashboard start je een nieuw printproject door het formulier in te vullen. Hier is ook ruimte voor speciale wensen en het doorgeven van de planning van het project.
2. Selecteer leveranciers voor dit project
Vervolgens zie je welke van jouw preferred suppliers het product van he aanvraag aanbieden. Kies vervolgens uit jouw preferred suppliers de bedrijven waar je de aanvraag naar toe stuurt.
3. Ontvang aanbiedingen
Bekijk de details van de aanbiedingen die een voor een binnenkomen. Download de aanbieding, plaats een order of vraag een gewijzigde berekening aan.
4. Plaats opdracht
Kies een leverancier en plaats de opdracht, met eventuele extra informatie. De leverancier ontvangt de orderdata en kan de order bevestigen. Het verloop van de order volg je via je dashboard.